dilluns, 6 de juliol del 2009

La Meritxell i en Paf

PAF, EL DRAC MÀGIC
Peter Yarrow i Lenny Lipton
Il•lustracions: Eric Puybaret
Editorial: Símbol Editors
Col·lecció: Simbolet, núm. 25
ISBN: 978-84-95987-64-8

És un conte preciós amb la lletra de la cançó i unes il•lustracions fantàstiques. El text original no ho diu però les últimes il•lustracions donen esperança... “els nens es fan grans, però els dracs viuen per sempre” i, el cicle de la vida continua!

Al final del conte els autors escriuen:

Al llarg dels anys, i gràcies als milers d’històries que després dels concerts la gent ens ha explicat –a mi o als meus companys de Peter, Paul & Mary– el significat de Paf, el drac màgic ha canviat molt per a mi. Gent de tot arreu ha volgut compartir amb nosaltres com aquesta cançó els va emocionar quan eren infants, com els feia plorar i com l’han aconseguit cantar als seus fills i néts.

En Paf sempre m’ha semblat una criatura infantil i sàvia, un rei i, alhora, algú capaç de deixar-ho tot per seguir els nobles valors que l’inspiren. En Paf va lliurar el seu cor i la seva ànima a un amic molt especial, un nen. I malgrat el seu dolor en veure que el nen es feia gran i l’havia de deixar, en Paf havia donat al seu amic la força i el coratge que necessitava per creure en ell mateix i tornar al món real. Un dia, però, tal com es pot veure al final d’aquest llibre, una nova amistat arriba per jugar amb en Paf. Així doncs, l’amistat entre el nen i en Paf continua a través d’infants com vosaltres.
Peter Yarrow

Paf, el drac màgic ha esdevingut part de la nostra cultura, i cada dia em pregunto com va ser que vaig participar en la seva creació. En el camí cap al Paf hi ha molts “que hauria passat si...”. La veritat és que vaig deixar un poema a mig fer a la màquina d’escriure d’en Peter Yarrow i ell va afegir-hi uns quants versos més i ho va convertir en una cançó. Si m’hagués pres seriosament el que havia escrit, probablement m’hauria endut aquell paper i en Peter no l’hauria arribat a veure mai. I si en Peter no l’hagués trobat en Paul i la Mary, segurament mai ningú no hauria sabut mai res d’en Paf.
Penso amb en Paf com un regal, tant per mi com per a vosaltres. Així doncs, m’agradaria, estimat lector, donar-te les gràcies per fer que en Paf sigui el que és avui.
Lenny Lipton
Per Meritxell Serrado
La imatge del conte l'hem treta de http://cansolfajoves.blogspot.com/2009/04/paf-el-drac-magic.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...