dimarts, 11 de gener del 2011

UN ESCRIPTOR DE CASA NOSTRA



L'únic cop que vaig anar de colònies, cap allà als 13 anys, la meva monitora em va parlar d'un amic seu de Barcelona què estava fent les seves primeres molletes en el món de la novel.la i la poesia. Aquest noi es deia Pau Joan Hernàndez. No sé com van anar ben bé les coses, però el que si sé és que un mes després m'estava cartejant amb ell. Em parlava d'escriure, de que als seus precoços 18 o 19 tenia les coses molt clares. Aquell mateix any va publicar el seu primer llibre de poemes, Joc de daus. Al cap d'uns mesos, m'envià un llibre que em va marcar, Tot et serà pres i ho va fer perquè parlava d'un tema que a tots els adolescents revela: l'eutanàsia. Bé doncs vaig continuar parlant amb ell fins que, un parell d'anys desprès, va fer un viatge a Egipte per escriure la seva següent novel.la i ja no vaig saber res més d'ell, fins que vaig començar a veure novel.les i literatura infantil seva a la biblioteca de Balaguer.



Aquell noi s'ha convertit amb els anys en un dels nostres autors més prolífics. Vaig anar llegint la seva literatura juvenil; brutal! i molt extensa. Així doncs, pels pares que tingueu fills o nebots en edat adolescent, us recomano Porta falsa i Tot et serà pres. Pels que tenim nens entre 8 i 10 anys, Aterratge a Ostadar, que narra les aventures d'un pilot d'aeroplà que aterra en una illa errant del Mediterrani.

Estic ben segura que del cert no us decebran gens.

Sònia C.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...