dijous, 7 de juliol del 2011

Wisława Szymborska

He descobert fa pocs dies a l'escriptora Wisława Szymborska. M'ha agradat llegir l'article del magazine de cultura de La Vanguardia del 18/03/2007. Ja sé que som al mes de juliol del 2011. Llegir articles de fa quatre anys és com llegir un llibre d'història.
La senyora Wislawa va donar respostes que em van fer identificar, des de la llunyania, amb ella.
- "Tinc moltíssims defectes, però una virtut: la curiositat per tot-revela-. Aquest és el meu motor. En el meu discurs d'acceptació del Nobel ja vaig replicar al Eclesiastès, que afirma que "no hi ha res nou sota el sol '. La vida és tan rica ... tot és ple de varietat. "
- "Com veig el món d'avui? El millor és mirar-lo des de l'espai-afirma, gesticulant com si poguéssim planejar per les galàxies-. Fins al segle XX, era un planeta blau que girava silenciosament per l'univers. Però, en aquests moments , és una bola que fa un munt de soroll, no ho senten?, està parlant tot el temps, és escandalosa, ¡una bola xerraire amb un munt de paraules! Hi ha un munt d'informació, que en dos minuts recorre tot el planeta però, si es fixen, són ximpleries absolutes, informacions que no tenen cap importància. " (Gràcies Google Traductor.)
Deixo una poesia que he trobat a http://amediavoz.com/szymborska.htm



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...