dissabte, 2 de febrer del 2008

Júlia Costa, mestra i escriptora

Dissabte, poesia.
Avui una poesia de la Júlia Costa que ella diu que és mestra i escriptora aficionada però que té aquest currículum:
J
úlia Costa i Coderch (Barcelona, 1948), mestra i llicenciada en Humanitats. Ha publicat les novel·les juvenils Enmig d'orats i savis (Barcanova, 1993, finalista premi Joaquim Ruyra) i Retorn a les boires (Barcanova, 1994). També ha publicat, ja en el camp de la narrativa per a adults, Ombres (La Magrana, 1994) i Rondalla del camí (Publicacions de la UAB, accèssit premi Pere Calders, 1998). Ha obtingut el premi del portal joescric.com amb el recull de poemes Indrets i camins (2005), editat per aquest portal. Ha rebut els premis Francesc Candel de narrativa, Hilari d'Arenys i Andreu Trias de poesia i ha estat finalista dels premis Sant Jordi i Víctor Català. Manté un blog personal de literatura i opinió: La panxa del bou
de editorial Meteora
FOLLET INFORMÀTIC

Al bosc fa fred, poca claror,
I a dins del meu ordinador,
s’hi refugia un vell follet
cada any quan torna la tardor.

Passa l’hivern al meu costat,
sap arranjar-me una avaria,
es menja els virus sense nom
i escriu emails de nit i dia.

Quan torna el sol a enlluernar
desapareix pantalla endins,
i torna al bosc, mentre els borrons
s’obren per marges i camins.
Júlia Costa

4 comentaris:

Sàlvia ha dit...

Júlia és una gran poeta i, encara més, una gran persona. Us anime a llegir els seus poemes al bloc de Poesia Infantil i Juvenil, on col·labora amb els seus poemes. Són un poemes preciosos:

http://bibliopoemes.blogspot.com/search/label/J%C3%BAlia%20Costa

Aprofito el vostre bloc per a felicitar-la.

Besadetes carnavaleres
Sàlvia

Montse ha dit...

Gràcies Sàlvia. Acostumo a mirar i llegir "Bibliopoemes". Just ahir vaig llegir la descoberta de Mediterrània.
(http://mediterrania.bloc.cat/category/2741/27565)
La felicitaré de part teva, Sàlvia.
Moltes gràcies pel teu comentari.
Fins quan vulguis.

Júlia ha dit...

Òndia, moltes gràcies per les vostres referències, a veure si un dia podem fer una trobada bibliotecària!!!

Només una puntualització, el blog no 'és' d'editorial Meteora, Meteora és una gran editorial que em va publicar el llibre de poemes, però no té res a veure amb el blog.

La Panxa del Bou

http://lapanxadelbou.blogspot.com

Aprofito per fer-me propaganda i dir-vos que el llibre que vaig publicar darrerament, La descomposició de la llum, de l'Editorial Omicron, és a una llista de la Biblioteca de Salt, per a una convocatòria de premi per a obra publicada, per si el voleu votar.

http://www.bibgirona.net/salt/sete_cel/planes/guia_07.htm

No és que m'agradi fer-me publicitat, però és que aquests llibres d'editorials petites molta gent no arriba a saber ni que existeixen.

Una abraçada a totes, gràcies altra vegada. Les biblioteques esteu fent una tasca immensa, us hauran de fer un monument a les bibliotecàries -i bibliotecaris, ep, que no se m'enfadin-.

Montse ha dit...

Gràcies, Júlia.
El tros "editorial Meteora" havia da'anr al costat del llibre "la pols del carrer". Quan vaig publicar l'entrada ... es va moure i jo no ho vaig veure. De nou gràcies per a rectificar l'error.
Està bé recolzar les editorials petites, la gent que les porta fan un gran esforç.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...