dissabte, 19 de juliol del 2008

La veu i la seva cura

Llegir en veu alta, explicar contes, convidar a escoltar, fer creure que som un altre personatge,... tot això i més ens pot fer malbé la veu.
Just aquests dies estic intentant rehabilitar la meva. Respirar correctament, agafant i expulsant l'aire per on toca, tenir el coll relaxat,... Sembla fàcil tot i que, a vegades, pensem -pensava- que jo ho feia prou bé i no.
Cercant a Internet, per a mi mateixa i per complementar el que m'està ensenyant molt bé la Belen, he trobat un document que penso que pot fer servei a més d'una persona de les que, de tant en tant, treu el nas pel blog de la biblioteca.
Les logopedes Lidia Rodríguez García i Gema de las Heras Mínguez tenen a la Xarxa el Manual Materiales para cuidar mi voz
de la Fundación Mapfre

Aquí et deixo l'índex. Clicant les imatges pots trobar allò que et convé.

I unes quantes pautes d'Higiene de la veu i com treure'n el millor profit:
I també hi pots trobar Pautas para hablar en público i una frase que m'ha agradat:
“Comprender la voz del otro es escuchar el silencio de uno mismo”
Denis. Vasse
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...