dimarts, 18 de setembre del 2012

M'encanta llegir - Love to Read - i la nova temporada de les nostres biblioteques


AUSTRALIAN LIBRARIES - Love to Read. from Pete Circuitt on Vimeo.

Aquest curs encetem una nova organització. Bé, potser seria millor dir que les persones que s'encarregaran de la biblioteca seran unes persones diferents de les del proppassat curs perquè continuem funcionant dins d'una Comissió de Biblioteca on hi ha representats mestres de cada cicle.  Jo hi seré una mica com una bibliotecària fantasma. (M'encarregaré de l'organització i del fons documental;-)

Les persones que compartiran històries i vida amb la mainada seran:

  • Carme Rubió és qui donarà escalfor, com fa dos cursos, a  la Bibliopetita. (Eva... et trobem a faltar!)
  • Gabriela  Belinchón  canalitzarà les energies actives del Cicle Inicial vers a les aigües calmades de la Lectura.
  • En Miquel Sanjuan  acompanyarà a la gent que més gaudeix llegint, tot el Cicle Mitjà, en el seu trajecte cap a la recerca d'informació.
  • I Mercè Ardiaca ajudarà a revifar la flama del plaer de la  lectura,  les ganes d'aprendre  perquè se'n tenen moltes ganes, el voler fer d'ajudants i d'ajudantes de biblioteca a les hores de jugar i esmorzar i moltes més coses perquè el Cicle Superior... com diu el diccionari Dídac és el que "està a  un nivell més alt quant al rang, al grau, a la importància, al valor, al mèrit."

El funcionament, l'expansió i la dinamització de la biblioteca escolar al servei de l'aprenentatge i el coneixement girarà a l'entorn de quatre àmbits:
  • L'organització de la informació i del fons documental
  • El pla de lectura del centre
  • La competència informacional
  • La dinamització dels seus serveis i recursos 
Intentarem seguir el millor que podem el que ens proposen en l'Organització i funcionament del curs, a l'apartat de Biblioteca.

Quan tinguem una planificació més formal, suposo que ho compartirem amb tu que ens llegeixes.
Mentrestant escamparem per la Xarxa la frase motor de les biblioteques australianes:

M'encanta llegir! 

Com diu la persona que va dirigir l'equip que ha fet el vídeo que suposo que has vist, en Pete Circuitt
La idea és intentar que la gent torni a les biblioteques a connectar amb els seus fills, conrear les seves ments...
M'encanta llegir històries amb el meu fill. És una part de cada dia que vivim junts.
Pare, mare, avi, padrina, germà ... no et deixis perdre una vivència que dona tanta escalfor espiritual!

10 comentaris:

grup A de 5è ha dit...

Al grup A de cinquè ens ha agradat molt el video perquè la biblioteca els hi ha donat vida a la família.

Ronsel ha dit...

Encántame ler! Moi bo curso, admirada bibliotecaria. Que o futuro sexa máis lector, máis culto, máis formado, máis igualitario.
Unha aperta coma un mundo

Anònim ha dit...

El racó més acollidor de les cases acostuma a ser la cuina, i el de les escoles (si més no, la meva) la biblioteca.
A mi també m'encanta llegir !
Sílvia

Montse ha dit...

Gracia,
els teus desitjos els faig meus.
Tu per a mi si que ets una "admirada" bibliotecària.
Una abraçada immensa!

Montse ha dit...

Grup A de 5è:
quan vaig trobar aquest vídeo vaig pensar amb més d'un de vosaltres.
Estic contenta de que us hagi agradat.

Darabuc ha dit...

Que tingueu un molt bon curs!

Montse ha dit...

Gràcirs, Gonzalo.
Que tu també tinguis un plàcid i fructuós curs.
Una abraçada

ebernat ha dit...

Jo també trobo a faltar l'escalforeta de la bibliopetita i a tots vosaltres!!!
Eva

Montse ha dit...

Sílvia gràcies pel comentari.
la biblioteca acull amb les històries que guarda.
Bon curs, una abraçada.

Montse ha dit...

Eva però ja hem escrit que més et trobem a faltar a tu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...