dijous, 5 de maig del 2011

Lecturas de Ida y vuelta. Llegim en ... català


Avui ha arribat a l'escola de la mà gentil de la mestra de català del colegio d'Altorricón, la maleta que conté els llibres de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez del programa Lecturas de Ida y vuelta. Llegim en català. En començarem a gaudir de seguida. Hi ha una llista de llibres molt ben escollits que tracten temes diversos y que intenten
  • "...acercar hasta el centro escolar una selección de libros para ser leídos colectivamente.
  • Junto a la lectura silenciosa e individual, proponemos la lectura en voz alta como una actividad que contribuye a despertar el interés por los textos y ayuda a consolidar los hábitos de lectura. Leer en voz alta a los niños/as es para el docente una oportunidad de crear lazos afectivos y sociales con el grupo.
  • Así mismo esta actividad puede contribuir a favorecer una actitud de escucha, especialmente en su forma apreciativa. El escuchar por placer, por el mero gusto de recibir algo que es bello, supone una primera forma de acercamiento literario, más aún cuando es leído por alguien que lee bien y que también disfruta de la calidad estética del texto."...
En un principi tindrem la maleta a la Biblioteca però si una classe ho desitja la podrà tenir i fer alguna de les activitats que des de la Fundación es proposen. M'ha cridat l'atenció la del "Lector o la lectora convidada". A qui convidarem? Ja ho decidirem!!!


1 comentari:

Sònia ha dit...

Quin projecte més bonic! Llegir és una de les poques activitats que poden fer gent de diverses edats, cultures i coneixements juntes.Llegir és el millor del món!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...